გაეროს საავიაციო ექსპერტები თვითმფრინავების ემისიებისთვის უფრო მკაცრ სტანდარტებს განიხილავენ

გაეროს საავიაციო ექსპერტები კომერციული თვითმფრინავებისთვის ემისიების სტანდარტების გამკაცრებას კვლავ განიხილავენ. ემისიების ახალი სტანდარტების შემოღებამ შესაძლოა ზეწოლა მოახდინოს თვითმფრინავების მწარმოებლებზე, რომლებსაც წლები სჭირდებათ მსგავსი ცვლილებების განსახორციელებლად.

სამუშაო დოკუმენტებსა და წყაროებზე დაყრდნობით, საერთაშორისო სამოქალაქო ავიაციის ორგანიზაციის (ICAO) ჯგუფის ვირტუალურ შეხვედრაზე, საავიაციო ექსპერტებმა აშშ-დან და ევროპის ზოგიერთი ქვეყნიდან ემისიების სტანდარტების გამკაცრებას მხარი დაუჭირეს. ერთ-ერთი წყაროს თანახმად, ICAO-ს საავიაციო გარემოს დაცვის კომიტეტი უკვე შეთანხმდა სამოქალაქო თვითმფრინავებისთვის ახალი სტანდარტების შემუშავებაზე, რაც 2025 წლამდე თვითმფრინავების ემისიების და ხმაურის წესების განახლების ფარგლებშია.

თუმცა კომერციული თვითმფრინავებისთვის, მათ შორის Boeing-ისა და Airbus-ისთვის ახალი სტანდარტების შემუშავებისა და განხორციელების თარიღი, ასევე ზომების სიმკაცრე, ჯერჯერობით უცნობია. ხოლო ICAO-ს, ჩინეთსა და ევროპას შორის კლიმატურ მიზნებს შორის ფართო განსხვავებებისა და ავიაციის მზარდი ზეწოლის ფონზე, ემისიების შესამცირებლად ახალი შეთანხმების დადება უკვე დიდი ხანია, სურს.

საერთაშორისო სამოქალაქო ავიაციის ორგანიზაციამ (ICAO) უკვე დაუჭირა მხარი ემისიების წესებს, რომლებიც არსებული თვითმფრინავებისთვის 2023 წლიდან ეტაპობრივად ამოქმედდება, 2028 წლისთვის კი შეჩერდება იმ თვითმფრინავებისთვის, რომლებმაც სტანდარტები არ დააკმაყოფილეს.

წყარო: forbes.ge

Leave a Reply