ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტი იზრდება

“ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის” განცხადებით:

2021 წლის იანვარ-მაისის თვეების განმავლობაში საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 428,5 ათასი ტონა, რაც 29,6 ათასი ტონით ანუ 7,4%-ით მეტია გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელთან (398,9 ათასი ტონა) შედარებით და 24.3 ათასი ტონით ანუ 6,0%-ით პანდემიამდე არსებული 2019 წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელთან (404.2 ათასი ტონა) შედარებით.

მათ შორის,  2021 წლის პირველი 5 თვის განმავლობაში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 217,6 ათასი ტონა, ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 210,9 ათასი ტონა.

კატეგორიების მიხედვით, 2021 წლის იანვარ-მაისის თვეების განმავლობაში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა შემდეგი: A-91 რეგულარი  ტიპის ბენზინი – 142,3 ათასი ტონა (65,4%); A-95 პრემიუმი  ტიპის ბენზინი – 70,8 ათასი ტონა (32,5%); A-98  სუპერი  ტიპის ბენზინი – 4,4 ათასი ტონა(2,0%);

მიმდინარე წლის იანვარ-მაისის თვეების განმავლობაში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 99,0 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 23,1%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: თურქმენეთი – 95,2 ათასი ტონა – 22,2%;  რუსეთი – 93,9 ათასი ტონა – 21,9%; აზერბაიჯანი – 72,0 ათასი ტონა – 16,8%; ბულგარეთი – 44,6 ათასი ტონა – 10,4%; საბერძნეთი – 11,1 ათასი ტონა – 2,6; თურქეთი – 8,1 ათასი ტონა – 1,9%; ყაზახეთი – 2,5 ათასი ტონა – 0,6% და სხვ.

ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ზრდა განპირობებულია ბევრი სხვადასხვა ფაქტორით, რომელთაგან უმთავრესია ის, რომ მიმდინარე წელს მოსალოდნელზე უფრო მაღალი ტემპით მიმდინარეობს ეკონომიკის აღდგენის პროცესი.

Leave a Reply